Ja, és még valami!

Véleményblog érdekes és érdektelen témákkal a mindennapokból

A harmadik világháború küszöbén állunk? - szakértővel beszélgettünk

2022. november 23. 11:10 - ZsonyaBlog

world-war-750x750.jpgKik? Miért? Mit és hogyan? - ezekről kérdeztük a Tanár urat. Veszprémi Zsigmond biztonságpolitikai szakértő válaszol.

/Expert.vlog stúdió, 2022. november 23/

- Kedves nézőink, rövidesen Veszprémi Zsigmond biztonságpolitikai szakértőt fogjuk hallani a kialakult helyzetről és arról, kell-e számítanunk egy újabb világháború kitörésére napjainkban. Tanár úr, köszönöm, hogy jelenlétével ismét megtisztel bennünket, markáns okfejtéseivel fényt gyújt a tudásra éhes hallgatóság számára. Még mielőtt belekezdenénk, szeretnék tisztázni néhány kérdést – kommentelőink feszegették, vajon mennyi közpénz landol stúdiónkban, nos, erre mindjárt válaszolnék is: nem sok, de nem is kevés – haha. Továbbá érkezett egy megkeresés a Kufirc.hu részéről, akik felajánlották, hogy beöltöztetik a Tanár urat Soros Györgynek, amivel árvaházi gyerekeket fog ijesztgetni Mikuláskor. A gyerekek így majd megtudják, hogy van rosszabb is az árvaház dolgozóinál. Kérjük a kedves kommentelőket, hogy írják meg erről véleményüket. Jó lenne? Vicces lenne? Meg lehet ilyet tenni egy biztonságpolitikai szakértővel? Tanár úr, mit szól ehhez?

- /nevet/ Beöltözésre úgy vélem semmi szükség, külsőleg így sem állok távol Gyuri bácsitól, akivel egyébként egyszer együtt ebédeltem Párizsban – hihetetlenül izgalmas történet, többek között erről is írtam legújabb könyvemben, melynek címe „Nyugati szelek fújnak”, pénteken fogok dedikálni Mezőkövesden – ez itt a reklám helye, zárójel bezár. Egy. Kettő: ezerkilencszázhetvenhatban egyszer autogramot kértek tőlem, mert azt hitték, én vagyok a római pápa. Mondtam, hogy sajnos nem én vagyok. Ha én lennék, nem lehetnék a Roxfort egyetem díszdoktora. Három: ma reggel született két kiscicánk, a feleségem nagyon örült neki, hogy mi lesz a nevük, azt itt és most nem tudom megmondani.

- Ó, ez valóban nagyszerű hír, gratulálok a cicákhoz, biztosan nagyon aranyosak! No de térjünk is rá mai témánkra – tegnap felhívtam a Tanár urat, mit gondol az elmúlt időszak eseményeiről, amikor is az oroszok újabb vörös vonalat léptek át. Ön szerint ez valóban világháborúba sodorhat minket? Milyen veszélyket rejt magában a konfliktus eszkalálódása? Kell-e valamitől tartanunk?

- Számomra rendkívül érdekes volt, éppen előadást tartottam Nógrádrekettyén, így nem is tudtam azonnal felvenni, később hívtam önt vissza, amikor már az autómban ültem nyolcszáz kilométerre Budapesttől sötétben és borzasztó hidegben. Ma reggel a megfelelő információk birtokában már a Spiritusz rádióban ültem és adtam interjút másfél óra terjedelemben. Itt is válaszolnék akkor sorban a kérdésekre. Ha valaki öt évvel ezelőtt azt mondja, hogy Putyin átlépi a vörös vonalat, én visszaadom a diplomámat. Egy. Kettő: én tegnap felhívtam a norvég Nemzetvédelmi Egyetem rektorát, aki megerősített abban, hogy aggodalomra jelenleg semmi okunk. Tavaly ősszel találkoztam vele Budapesten – csodálatos ember, csodálatosan felkészült szakértő. Három: Nyugati elemzők szerint amíg az ellenség keze nem teszi be a lábát, addig nem esszük forrón a kását. A helyzet azonban az, hogy jelenleg új helyzet van. Hogy lesz-e világháború, azt ember nem tudja megmondani. Ez egy nagyon nehéz kérdés, amelyről hosszasan lehetne beszélni. Mindenesetre a parázs izzik, a fejlemények ijesztőek.

- Köszönjük, Tanár úr! Közben érkezett néhány kérdés a hallgatóktól, ezek közül fogok most felolvasni. „Ön szerint meddig feszegetheti Putyin a határokat? Miért hallgatja el a média az igazságot?”

- A hallgató Moszkvából ír – én jártam Moszkvában ezerkilencszáznyolcvanban, a lányok szépek voltak, de csak a Komszomolszkaja pravdát lehetett olvasni – zárójel bezár. A határok feszegetése egy meglehetősen érdekes kérdés. Ne felejtsük el, hogy Putyin stratégiai hibákat követett el és egyelőre Zelenszkij számítása sem jött be teljes mértékben. Biden meglehetősen érdekes húrokat penget, meglátjuk, mit hoz a jövő. A húr hála istennek még nem pattant el, bízzunk abban, hogy nem is fog.

- Ez egy nagyszerű végszó, szerintem zárjuk is ezzel mai beszélgetésünket. Tanár úrnak még egyszer nagyon szépen köszönöm, hogy elfogadta a meghívást és ismételten látogatását tette szerény stúdiónkban – reméljük a hallgatóság nagy örömére. Nekik üzenném, hogy iratkozzanak fel csatornánkra és osszák meg hozzátartozóikkal, ismerőseikkel, hogy videóink minél több emberhez eljussanak. Tanár úr üzenne esetleg még valamit a kedves hallgatóknak? Esetleg az önre irigykedőknek?

- Ne feledjék: péntek, Mezőkövesd, délután három óra. Addig is vigyázzanak magukra és egymásra. Maradjanak otthon és hallgassanak nyugati elemzőket. A rám irigykedőknek? – Lehet utánam csinálni!

- Tanár úr, jó egészséget kívánok önnek!

- Köszönöm, önnek is a legjobbakat!

 (A poszt kitalált szerepőket tartalmaz. A valósággal való egyezés csak a véletlen műve lehet - a szerk.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oltozz.blog.hu/api/trackback/id/tr8217985728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása