Ja, és még valami!

Véleményblog érdekes és érdektelen témákkal a mindennapokból

Kedves együtt érezni képtelen, Mount Everest-szakértő Honfitársam!

2023. május 30. 13:55 - ZsonyaBlog

Ez a kis szösszenet Neked szól, aki a hírek láttán viszkető ujjakkal ragadsz billentyűt, hogy a benned megfogalmazódott tartalmas és mély gondolatokat – lehetőleg minél több cikk alatt – megoszd a nagyérdeművel: „Felelőtlen”, „Ennyi esze van, így járt”, „Na, egy újabb Darwin-díj jelölt”, „Úgy kell neki, minek ment oda?!”

Felismerted, hogy az internet Számodra demokratikus jogokat biztosít, amelyeknek köszönhetően szabadon kinyilváníthatod érzéseidet, gondolataidat – ami tényleg tök jó, csodálatos vívmányok ezek. Csak arról feledkezel meg, hogy miközben Te önfeledten fröcsögsz a gyereked fotójával a profilképeden, addig az ország egy hegymászót gyászol. Egy embert, aki megpróbálta a lehetetlennel határost: hazárdjátékot űzni a természet erőivel közel nyolcezer méter magasan. Sajnos a kocka ezúttal a természet javára fordult. Akár nevezhetjük orosz rulettnek is – a hasonlat teljes mértékben megállja a helyét: erőnlét, fittség, edzettség ide vagy oda, ebben a magasságban bizony nem nagyon bízhatsz másban, mint a szerencsében. Ezt nem én mondom: tapasztalt hegymászók véleménye ez.

Persze a Te szemedben ők is csak olyanok, mint azok a mesteremberek, akik a jobb, tartósabb (és drágább) anyagot ajánlják, nehogy rádőljön népes Családod fejére a ház – biztos csak le akar Téged húzni, hiszen vállalkozó, ott rohadjon meg az összes. A fehérköpenyest is, aki sokadszorra teszi szóvá, hogy nem kéne minden nap fehér mérgekben kirántott zsírt zabálnod, mert megbetegít, biztos a Sorosista Brüsszel szponzorálja, azért mondja ezeket a Számodra nem kedves dolgokat. Ki tudja, egy nap majd csipet ültet beléd, nővé operál vagy tesztel rajtad valami gyanús gyógyszerkészítményt. Hegymászó, na persze! Há' minek megy oda? Miért nem jó neki a balatoni levegő, amikor ott még egy lángost is elmajszolhat mellé?

Ha másban nem is, abban egyetérthetünk, hogy a Mount Everestet megmászni nem olyan, mint hétvégén felmenni a Pilisbe sörözni. Apropó, sörözés: nem Téged láttalak üvöltözni meg kurvaanyázni múltkor a majálison, mert a hároméves gyereked feldöntötte a piroscsillagos dobozos szívgyógyszeredet? Nem te dudáltál meg mutogattál, amikor a zebrán átkelő öreg tempóját lassúnak ítélted? Nem te előztél be a kanyarban, Schumachernek képzelve magad, előidézve majdnem egy frontális ütközést? Ja, az nem Te voltál. Ezek mind nem mi vagyunk. Ez itt egy büszke sportnemzet, csupa példamutató, felelős emberekkel! Csak úgy hadd kérdezzem meg: mikor foglalkoztál utoljára a gyerekeddel; mikor ültél le vele megírni a leckét vagy kikérdezni tőle a verset, amit a tanítónéni feladott neki? Szoktál vele beszélgetni, meghallgatod a problémáit? Befizetted osztálykirándulásra, menzára vagy szerinted ezek tök felesleges dolgok – jóvanazúgy, ha a kis padtársától kunyerál majd egy kis madárlátta szendvicsmaradékot? Nem kell rá válaszolnod

Engem amúgy nem érdekel a szenzáció, és ahogy más téren is, itt is igyekszem kerülni a pátoszt, a hangzatos, de üres szavakat, főleg, hogy nem köt semmi ehhez a sztorihoz. Még csak azt sem mondom, hogy aki nem asszisztál a hegymászáshoz, mint sporthoz, az biztosan a fotelben punnyad egész nap, mert ez sem igaz. Nem kell rajongani érte. Nem kell hőst gyártani belőle. De egy alapvető minimumot adjunk meg, legalább ilyenkor tegyük kicsit félre a rosszindulatot.

Ha majd egyszer egy magyar feljut oxigénpalack nélkül a csúcsra, akkor lehet vele büszkélkedni, elégedetten szisszenteni egy sört meg a sógoréknál haknizni vele.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oltozz.blog.hu/api/trackback/id/tr5618135374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2023.05.31. 16:08:19

Azt gondolom, Szilárd nem kapta meg még a minimálisan elvárható segítséget sem. Sok 'hegymászóhoz' hasonlóan ő sem. Akik most szeretik, korábban nem szerették, vagy helyesebben mondva nem jól szerették. Súlyosak a szavaim. Annyira, hogy nem bírom magamban tartani őket. Többet ezekben a pillanatokban nem fogok mondani, később pedig azért nem, mert már nem lesz értelme. Bár értelme mindig lenne, néma maradok.

Béke vele . . . és a többi számolatlannal . . . Zsolt . . . Úristen . . .

ulpius66 2023.05.31. 18:34:33

Én őt nem sajnálom!

Minek ment oda?

Viszont rendkívüli módon sajnálom a nejét, a gyermekét, szüleit, mindenkit, akinek a halála fájdalmat okozott!

Azt a szerencsétlent viszont sajnálom, akit pl. 3 cigány vert halálra 1.000.- forintért...
(érdekes módon róla, és a családjáról nem írnak a médiumok......)

ulpius66 2023.05.31. 18:40:16

Ugyanilyen média-cunamit indított el a jeladós svájci farkas eltűnése.

EGY KIBASZOTT KUTYA MIATT EKKORA HAJCIHŐT CSINÁLNI!!!!!

A kutya vagy magától megdöglött, vagy elütötte valaki, vagy lelőtték, érdektelen..... nehogy mán egy kutya elvesztése országos harakirihez vezessen!

A svájcival is úgy vagyok: Minek jött ide?
(nem volt jó neki Svájcban?)

kalevaleeeeeez 2023.05.31. 19:03:45

Minden ember halálát sajnálom és tudom, hogy nem vagyunk egyformák.

Én 18 és 27 éves korom között, sziklát másztam, barlangászkodtam, sárkányrepültem, ittam, dohányoztam és olykor egy füves cigi is beficcent.

Aztán várandós lett a feleségem. Azóta evezek és biciklizek, cigi nuku, ivás minimális.

Úgy gondoltam nem lenne jó a gyerekeknek apa nélkül felnőniük.

De ahogy mondtam, nem vagyunk egyformák.

infrablue 2023.05.31. 19:39:47

Teljesen és mindenképpen a blog szerinti formában képtelen vagyok "együttérezni" Ez persze egyáltalán nem igaz, csak 1-2 megjegyzésem lenne: a hegymászás és tartozékai egy marginális tevékenység, belső köreinek dolgai csak ilyen esetben kapnak túlontúl nagy nyilvánosságot. Nem igaz, hogy "egy ország gyászol" az ország tetszik tudni sok tekintetben mindennapi gondokkal küzd! Kár lenne egy ilyen megmérettetést választó embert példának választani az ennél lényegesen tyúkszarosabb életek harcainak lenézésével. Szóval, igen hős volt, hősiesen ment szenbe a fiziológiával, OK. Azért ne legyen egy országnyi ember tahónak és prolinak nevezve, mert kívül esik megrendülési körén az eset.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.05.31. 20:08:07

Ez olyan is is dolog.
Lehet kérdezni, hogy miért csinálta de meg is lehet érteni.

Motorogre 2023.05.31. 20:16:34

Hello Poszter ! Írod hogy "itt is igyekszem kerülni a pátoszt, a hangzatos, de üres szavakat," - de nem sikerült. Vehemensen nekirontasz az internet népének, ok nélkül. És okulj, lásd pl. ulpius66 kartárs megjegyzését. A részvétünket (távolról, ismeretlenül) a családja, szerettei iránt nem csökkenti, hogy felelőtlennek tartjuk, apa és férj volt. Nyugodjék Békében.

tompus 2023.05.31. 21:52:39

Mi ez a zagyvaság?
Felelőtlen volt? Igen.
Megérdemelte, hogy meghalt? Nem.
Az egész ország gyászolja? Nem.
Naponta kb. 300 ember hal meg Magyarországon. Miért kellene külön gyászolni egy felelőtlen embert?

ulpius66 2023.05.31. 22:00:54

Egyebekben ez a "jóember" mi volt?

Mert gondolom hegymászásból nem bírta eltartani a családját?

... és a családjából senki sem szólt neki, hogy ezt a nárcisztikus-egoista baromkádását így 40 évesen ideje volna abbahagynia?

.... avagy támogatták abban, hogy csináld édes fiam, 99,9% hogy beledöglesz, DE TIED LESZ A DICSŐSÉG!!!!

ulpius66 2023.05.31. 22:05:26

Szerintem ebben a buliban azok a "főhibásak" akik nem beszélték le ezt a jóembert, hogy "NE CSINÁLD!!!!"

ulpius66 2023.05.31. 22:06:59

ÉN PEDIG ELHATÁROZTAM, HOGY HOLNAP GYALOG ÁTÚSZOM AZ ATLANTI-ÓCEÁNT!

HA BELEDÖGLÖK, ELVÁROM, HOGY EGY ORSZÁG GYÁSZOLJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.05.31. 22:23:45

Nem is csak arról van szó, hogy mennyien gyászolják, mert biztosan nem az ország, de valószínűleg elég sokan. Nekem a bajom az volt első pillanattól kezdve - és én összesen az első hírt olvastam el a témában, a másik százat már nem nyitottam meg -, hogy hát rendben, legyen az ő magánügye, mégha nem is az, hogy egy szál magában indul neki a semminek, amit egyébként minden ehhez hasonló téren dolgozó oktató elsőként tilt meg mindenkinek, szóval nekiindul, eltűnik, és utána mindenki elvárja, hogy az összes kutató, mentő elkezdjen utána rohangálni, hogy jaj, mi lehet vele. Úgy könnyű "adrenalinéhesnek" lenni, hogy ha baj van, akkor persze értem jön az emberiség. Ha valaki keresi a bajt, márpedig ez az ember direkt elébe ment, akkor ha megtalálja, akkor csak megkapta az adrenalinját, vesztett, nyugodjon békében, és lapozzunk. Megtiltanám a túlzott kockázatokat vállaló emberek mentését, amely végül egypárszor már került újabb emberéletbe is. Hegycsúcssíelés, barlangvadászat, sivatagi futás, toronymászás csak saját felelősségre, végrendelet aláírása után.

Az, hogy most bátorságában hátrahagyott egy özvegyen és egy kis árva gyereket, nem feledhető.

ZsonyaBlog 2023.05.31. 22:54:55

@ulpius66: "Szerintem ebben a buliban azok a "főhibásak" akik nem beszélték le ezt a jóembert, hogy "NE CSINÁLD!!!!""

Ha én holnap a fejembe venném, hogy megmászom az everestet, tuti lennének a környezetemben olyanok, akik azonnal megpróbálnának lebeszélni róla - nagy valószínűséggel sikerrel. De akinek ez egy komoly szenvedélye, annál ez nem ilyen egyszerű. Ez játékelmélet is: mi van, ha élete nagy dobásától fosztod meg?

ZsonyaBlog 2023.05.31. 22:58:51

@Androsz: A serpáknak is meg kell élniük valamiből.

s 2023.05.31. 23:27:36

@ulpius66: Amit mondasz, az az egyik legnagyobb igazság.

ulpius66 2023.05.31. 23:33:59

Mán csak egy kérdésem van.

Milyen "biztosítása" volt ennek a jóembernek, és hány tíz- százmillát kaszálnak a kedvezményezettek ennek a nárcisztikus-egoista vadbaromnak a halálán????????????????????

s 2023.05.31. 23:34:36

@ZsonyaBlog: Mit csinálsz az alkoholistával? Adsz neki egy liter 70 fokos pálinkát?
Mit csinálsz a kábítószeressel? Adsz neki 20 adag heroint?
Mit csinálsz a szerencsejáték függővel? Beviszed egy játékbarlangba?
Mit csinálsz a hegymászóval?

Olyat mondok, amit senki eddig. A hegymászás egy mentális betegség. Nem annak néz ki pedig, de az. Mint az öncsonkítás. Vagy más egyéb szenvedélybetegség. Ideje lenne felvenni ezek listájára, de valamiért nem ez történik.

ulpius66 2023.05.31. 23:35:41

A magyar állam meg fizessen az özvegynek özvegyi nyugdíjat, a gyereknek meg árvaellátást!!!!!

Mán megérte......

s 2023.05.31. 23:35:53

@ulpius66: Semmilyen. 6000 méter felett a biztosítók nem szerződnek. Mert ők tudnak számolni.

s 2023.05.31. 23:38:02

@ulpius66: Talál majd az a nő is valakit . . . valakit, aki nem hegymászó. Viszont jó apa, és hűséges társ.

s 2023.05.31. 23:42:17

@ulpius66: Mondok jobbat. Menj fel egy 50 emeletes épület tetjére gyalog (mert sportember vagy, úgy látom). Dobjál fel két pénzérmét. Ha kijön a két írás, akkor sétálj le gyalog (mert sportember vagy, úgy látom). Minden más esetben ugorj ki az ablakon. Kb. Szilárd is ezt csinálta, csak bonyolultabban.

fkv.119 2023.05.31. 23:50:28

Hiába a hiszti a csávónak igaza volt, ez a hegymászósdi tényleg felelőtlenség (volt). Apuka a hobbit a család elé helyezte, úgy gondolta egy kis hátveregetés (ha sikerül) megér annyi kockázatot hogy apa nélkül nő fel a gyerek.

"Akár nevezhetjük orosz rulettnek is ... Ezt nem én mondom: tapasztalt hegymászók véleménye ez."

Ha te is elismered, minek ágálsz ellene? Ugyanazt mondod mint akit lefikázol, akkor magadat is?

"Csak úgy hadd kérdezzem meg: mikor foglalkoztál utoljára a gyerekeddel; mikor ültél le vele megírni a leckét vagy kikérdezni tőle a verset, amit a tanítónéni feladott neki? Szoktál vele beszélgetni, meghallgatod a problémáit? Befizetted osztálykirándulásra, menzára vagy szerinted ezek tök felesleges dolgok – jóvanazúgy, ha a kis padtársától kunyerál majd egy kis madárlátta szendvicsmaradékot? Nem kell rá válaszolnod."

Nem is. Tudod te is, hogy biztosan többször mint amennyit a hegymászó már foglalkozni tud a sajátjával.

"Ha majd egyszer egy magyar feljut oxigénpalack nélkül a csúcsra, akkor lehet vele büszkélkedni, elégedetten szisszenteni egy sört meg a sógoréknál haknizni vele."

Ha valaki lemegy a pályán Szegedig a szembesávban, azzal nem? Az is teljesítmény, csak felelőtlen. Amíg Kolombusz vagy Cook kapitány valós előnyökért kockáztatott, a felfedező útjának siker esetén haszna lett, egy hegymászásból nem lesz semmi. Tudjuk mi van ott, már voltak ott milliónyian, mi újat találhatna ott? Magyar is annyi volt ott mint a szemét, még Záhony és Hegyeshalom között se lenne nagy etvasz. Hogy nehéz megcsinálni? Az lehet, de ugyanezt kézenállva mégnehezebb lenne, majd a következő azzal próbálkozik, arra is tök büszkék lehetünk, és nagyon hasznos lesz a nép számára...

fkv.119 2023.05.31. 23:55:36

@infrablue: Na igen, pont annyira szurkolt az ország, mint mondjuk egy internesönel jetski bajnokság indulóinak... Értelmesebb dologra nem tudta elszórni a milliókat? Jó, ő dolga, ő pénze, de ezért nekem nem kell sírni. Sajnálni persze sajnálom, mint bárkit aki meghal, nem csak a hegymászót, hanem a zebrán elbaszott nyuggert is.

ulpius66 2023.05.31. 23:57:04

@s: "6000 méter felett a biztosítók nem szerződnek. Mert ők tudnak számolni."

Hát akkor a család nem kap semmi lét?

Akkor hiába halt meg ez a jóember?

fkv.119 2023.05.31. 23:57:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Értjük. Fontosabb volt a hobbija mint a családja. Ő állította fel a fontossági sorendet, neki egy szaros hegy volt az 1., nem a gyereke felnövése. Hát van ez így, mást meg simán elhagy az apja, anyja, ugyanaz a végeredmény.

fkv.119 2023.05.31. 23:58:38

@ulpius66: Ha nem viszed magaddal Viktort és Lölőkét megfulladni, akkor fogunk is gyászolni.

fkv.119 2023.06.01. 00:00:17

@ZsonyaBlog: Most megfosztotta ő saját magát az élete nagy dobásától: az élettől.

fkv.119 2023.06.01. 00:02:38

@ulpius66: Nem hiába. Az utána jövő önjelöltek majd jobban meggondolják. Elrettentő példának kiváló volt.

ulpius66 2023.06.01. 00:08:26

.... azért 10-15 év múlva megkérdezném a fiát: Milyen volt apa nélkül felnőni?

ulpius66 2023.06.01. 00:11:45

Kérdezem ismét.

A "polgári életben" ki a tököm volt ez az izé?

Milyen egyetemet végzett? Hol dolgozott?

ulpius66 2023.06.01. 00:15:41

@fkv.119: "Ha valaki lemegy a pályán Szegedig a szembesávban, azzal nem?"

Szerintem egyébként nagyobb teljesítmény az autópályán szemben a forgalommal lemenni Szegedig, mint oxigén nélkül megmászni az Everestet!

ulpius66 2023.06.01. 00:20:17

Tényleg!

Az idén más magyar indult megmászni az Everestet, avagy csak ő indult neki?

s 2023.06.01. 00:36:10

@ulpius66: Nem hiába. Függő volt. Elvitte a szenvedélye, mint a drogost, vagy az alkeszt. Azokat már kezelik, ezeket még nem. Fene sem érti miért, mikor az összes követelményt, amit a szenvedélybetegség definíiója támaszt teljesíti. Káros az egyén egészségére és testi épségére, negatívan hat a környezetre, a hozzátartozók érzelmi állapotára. stb . . . Ez egy kezeletlen mentális betegség. Csak erről nem esik szó.

s 2023.06.01. 00:42:57

@ZsonyaBlog: A serpák megélnek. A hegymászók meghalnak. Ezek a tények. Vannak serpák, akik már legalább harmincszor jártak a csúcson. Majd abbahagyják, amikor kiöregszenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:55:50

Nem kell ezt túllihegni.

A srác kockáztatott és vesztett. Megesik ez.

Se hősnek nem kell kikiáltani, se felelőtlennek. Volt egy veszélyes hobbija, ennyi, hős meg semmikélppen se, nem hősiesség százezredikként femászni egy csúcsra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 08:57:24

@s:

Ha nem fizeted ki az ötcsillagos szállót, nem kapod meg, ennyi az egész.

A srác nem fizette meg a legjobb segítő szolgáltatást, ő nélküle akart sikeres lenni. Nem jött össze.

metal · http://electric.blog.hu 2023.06.01. 11:01:32

Valamennyi igazság lenne a szövegben, de ez a kioktató, pökhendi stílus bicskanyitogató! Abban pedig igenis sokaknak igaza van, hogy a "hőstettért" most egy gyerek árván maradt, és a gyerek nem választotta ezt (mert a feleségére lehet mondani, hogy ő ezzel együtt választotta)!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.01. 11:37:51

@ZsonyaBlog:

"Ez játékelmélet is: mi van, ha élete nagy dobásától fosztod meg?"

Így most a feleségét fosztotta meg a férjétől - na jó, ez könnyen pótolható - és a gyerekét az apjától, ami már nem olyan könnyen pótolható, már ha egyáltalán. Anyagilag is szorult helyzetbe kerülhet az özvegy és a gyerek.

Felelős férj és apa a családját a szenvedélye elé helyezi. Csak a végeredményt tekintve miben különbözik ez attól, amikor a függő apa belehal a drogba/piába?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.01. 11:39:53

@metal:

"de ez a kioktató, pökhendi stílus bicskanyitogató!"

+100

ulpius66 2023.06.01. 12:00:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Jó kérdés!

A feleséget, gyereket, családot, barátokat megértem.....

DE NEKEM, ULPIUS TAMÁSNAK MI HASZNOM VAN ABBÓL, HA MEGMÁSSZA AZ EVERESTET, VAGY HA MEGHAL?
(mondjuk, ha meghal, abból több károm van, mert ekkor az állam tartja el a családját....özvegyi nyugdíj, árvaellátás.... egyéb segélyek...)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.01. 12:52:54

"a Mount Everestet megmászni nem olyan, mint hétvégén felmenni a Pilisbe sörözni."

De már messze nem is akkora megpróbáltatás, mint volt 20-30 éve. Serpák seregének segítségével, kis túlzással jól kiépített sétapályán vezet fel az út, így szinte bárki feljuthat. Turisztikai ipar épült az Everest megmászóira. Olvasom, hogy az alaptáborban szauna, masszázs és jacuzzi is van, már csak egy kupleráj hiányzik - talán az sem sokáig. :D

Érthető, hogy Suhajda Szilárd ezt már nem érezte elég kihívásnak.

ZsonyaBlog 2023.06.01. 13:01:41

@fkv.119: "Ha te is elismered, minek ágálsz ellene? Ugyanazt mondod mint akit lefikázol, akkor magadat is?"

Én nem fikáztam magamat. Viszont az, hogy ezt felismerted, a nulladik lépés a blog megértéséhez.

@s: "Elvitte a szenvedélye, mint a drogost, vagy az alkeszt. Azokat már kezelik,"

Ez jó hír lenne - ha igaz lenne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.01. 13:03:24

@ulpius66:

Nem is kell, hogy nekünk kívülállóknak hasznunk legyen belőle, ahogy a halálával még kevesebb kárt okoz nekünk, mint a drogba, cigarettába vagy pialásba belehaló ember, mert hozzáértők számítása szerint a cigi-pia kombóból nem jön be annyi jövedéki adó, mint amennyi ezek társadalmi kára (ÁFA-t és TB-t amúgy is mindenki fizet).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.01. 13:06:31

@s:

Ritkán értek egyet veled, de ez most egy ilyen kivételes alkalom.

s 2023.06.01. 13:52:38

@ZsonyaBlog: Mi? Hogy azokat kezelik? Az lenne a jó hír? Vannak elvonók. Vannak rehabilitációs lehetőségek legalább. A hegymászóknak mi van? Még csak el sem is ismerik betegségként ezt a zavart. Vannak kényszerbetegségek. Munkamánia például. Meggyőződési képtelenség. Mániák. Akkor leszünk rendben, ha a hegymászás felkerül a WHO betegséglistájára. Addig nem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.06.01. 14:26:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Te lebeszéled a bélyeggyűjtőket a bélyeggyűjésről?"

Azt, aki elkölti rá a fizetését, az kezeltetni kell. Ha számos éven át csak gyűjtöget, csereberél, esetleg néha vásárol, az ártalmatlan szórakozás, én is ide tartozom. Aki pedig százmilliókat fizet aukción egy bélyegért, annak túl sok pénze van.

Engem az zavar, hogy ez az ember szándékosan keverte magát bajba, tudhatta, ha nem idióta, hogy meghalhat, és így indult neki. Ezt az embert sokan hősként ünneplik, és cikkek sokasága jelenik meg az életéről, a megpróbáltatásairól, a hősiességéről stb. Az a szerencsétlen öreg nyanyóresz, aki holnap fog meghalni nyomorultul egy elfekvőben, nem ment a halál elé, csak öreg, esetleg beteg is, amiről nem tehet, de őt senki meg sem kérdezi, hogy akar-e mondani valamit a világnak, tett-e valami emlékezeteset, tisztelhetjük-e valamiért. A felelőtlen szenvedélybeteget ünnepeljük, dicsőséges sportteljesítménynek mondjuk a tettét, a névtelen sokasággal pedig senki nem törődik. Ez nem igazságos leosztás. Nem kell mindig mindenkit ünnepelni, az elfekvőben nyomorgó szerencsétleneket sem, de akkor azt sem, aki hóbortból megy a halálba. Már csak az kell, hogy megjelenjenek a Je suis Szilárd avatárok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 14:34:17

@Androsz:

Jobb ebbe nem beleszólni.

Minden hobbi hülyeség valakik szerint.

Mondjuk mondták már nekem lelkes sportolók, hogy hülyeség, hogy a neten írok, mikor mehetnék inkább kirándulni.

ZsonyaBlog 2023.06.01. 15:00:35

@s: "Akkor leszünk rendben, ha a hegymászás felkerül a WHO betegséglistájára"

Sokak/sokunk hobbija felkerülhetne, ha ezen múlna.

s 2023.06.01. 15:23:32

@ZsonyaBlog: Nem feltétlenül. A maga módján mindenki beteg. Egész egyszerűen azért, mert az egészség nem létezik. Az egy elméleti fogalom, nincs ember, aki annak megfelelne. A mérték a fontos. Az ilyen mértékű torzulást (alkoholizmus, kábítószer függőség, szerencsejáték függőség, sebesség iránti szenvedély, szex függőség, (hegymászás)) kórosnak tekinthetjük abban az értelemben, amit korábban már írtam. Az egyénre és környezetére nézve előnytelen, a normális életvitelt akadályozza, stb . . . Van, aki sörösdobozokat gyűjt. Ez is lehet káros, ha már nem fér el a lakásában, és minden pénzét erre szórja el, még ha nem is issza meg ezeket a söröket. A legtöbb hobbi veszélytelen, de csak azért, mert aki űzi, felismeri, hogy hol van az a határ, amit nem fog átlépni. Nem minden hegymászó beteg. De aki odavész, az biztosan az. Mert nem tudta, hogy mit lehet, és mi az, amit már nem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.06.01. 19:13:18

Amúgy tényleg. Ha megmássza, túléli, most mindenki büszkélkedhet, hogy végre egy magyar.

fkv.119 2023.06.01. 21:39:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Senki nem beszélte le ezt a csávót se. Csinálja ha akarja... De azt ne várja el hogy szentként tiszteljük érte. Mi csak simán nevén nevezzük a dolgot: felelőtlenség. Nem tudom hogy ez-e a nagyobb felelőtlenség, vagy szekrénytáras pisztollyal oroszrulettezni...

fkv.119 2023.06.01. 21:40:38

@ulpius66: Hát ez az, ennek az egésznek semmi társadalmi haszna nincs, olyan mintha megdönteném a saját rekordomat flipperben. Remélem azért is egy ország fog gratulálni. :D

fkv.119 2023.06.01. 21:42:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "az alaptáborban szauna, masszázs és jacuzzi is van, már csak egy kupleráj hiányzik - talán az sem sokáig"

Az emberiség állítólag 10%-a buzi. Szóval annyi emberből ott fent is biztos akadt már. Jó pár liter ektoplazma elfolyhatott ott mászás előtt. :D

fkv.119 2023.06.01. 21:43:22

@ZsonyaBlog: Mit is kéne pontosan megérteni? Hogy jobb volt a hegyi öngyilkosságot választani mint a családját? Ennyire szar volt otthon?

fkv.119 2023.06.01. 21:46:19

@Androsz: Nem az a baj hogy erre költötte a pénzét, hanem hogy most elvárnák tőlünk hogy mi ezért sztároljuk őtt, hősnek tekintsük. Pedig semmi olyat nem tett amiért ezt megérdemelné. Csernobilban a nukleáris anyagot a tetőn kézzel lapátolók azok hősök voltak. A saját életük árán megmentették sok másikét. Ez hősiesség. Vagy a 48-as honvédok, 56-os pesti srácok, azok is. Van "némi" különbség ez és egy szaros hegymászás között...

fkv.119 2023.06.01. 21:48:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Még csak azt se mondtuk hogy ez a hobbi hülyeség. Csak azt hogy ez hobbi és nem hősiesség, amiért le kéne borulnunk előtte, és nemzeti gyásznapot tartani.

fkv.119 2023.06.01. 21:49:54

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: De, dehogynem. Belehalt a hobbijába. Nem volt hős, csak felelőtlen. Te vagy aki nem érted ezt az egyszerű tényt.

fkv.119 2023.06.01. 21:53:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem, pont leszarnánk, ahogy a többit is. Az se érdekel ha a Fradi legyőzi az Újpestet, vagy fordítva, pont semennyire nem érdekel. Mitől hízna a májam attól, hogy egy magyar csávó 234.-ként felmászott ugyanoda, ahova előtte még 233-an? Meg még palackkal vagy 10000-en. Ha én elutazok a Nyugatihoz metróval, akkor lesz valami népünnepély? Ahhoz se ártana, meg akár hízhat is a májad hogy én is leszálltam ott a buszról...

ulpius66 2023.06.01. 22:06:41

@fkv.119:

Szerintem az a fő-fő baj, hogy elvárják, mint ahogy a poszter is elvárja, HOGY ESSÜNK HASRA A PASAS TELJESÍTMÉNYE ELŐTT, ÉS LEGYÜNK MEGRENDÜLVE, MERT MEGHALT!

nem! Nem esem hasra a pasas előtt, a halálát MEG CSAK ÉS KIZÁRÓLAGOSAN MAGÁNAK KÖSZÖNHETI!

Mért lennék én attól szar alak, hogy leírom a véleményem a pasasról, ami homlokegyenest más, mint a poszter véleménye....

ulpius66 2023.06.01. 22:09:49

@fkv.119: "Az se érdekel ha a Fradi legyőzi az Újpestet..."

Hát ezt azért kár volt leírnod!

nekem egy fradi-Újpest meccsen 220 pulzusom, és egy meccs többet ér Sékszpír összes király-drámájánál!!!!!!!
(mondjuk az összes király-dráma végét tudom.... a meccs végét meg nem....)

Mesterséges Geci 2023.06.01. 22:12:51

Bullshit.
És legalább hejesirni érdemes meg tanulni ekkora arc mellett. Pl. együttérző...

2024 2023.06.01. 22:18:51

"...addig az ország egy hegymászót gyászol."

Ez túlzás. Mindig is szívből rühelltem ezt az egy egész ország ezt meg azt csinálja - dolgot.

Hogy is mondjam: az elmúlt évszázadok földrajzi felfedezéseinek hegybejáróit - akár a csúcsok megmászása nélkül - jobban tudom tisztelni. A térképeken a fehér foltok eltüntetéséhez, a mérésekhez muszáj volt terepen járni. Az tudomány volt; például a Mount Everest 1850-es évekbeli megmérése Sir George Everest módszerével Andrew Scott Waugh által az emberiség egyetemes vívmányának számít, míg a hobbimászás legfeljebb extrém sport. Nem járul hozzá a Föld jobbá tételéhez. Ezzel együtt a hobbimászóknak is jár a maximális tisztelet, mert az embert próbáló erőpróba miatt amit teljesítenek, tényleg le a kalappal előttük.

fkv.119 2023.06.01. 22:45:48

@ulpius66: Ez a te hobbid, csináld, de neked se fogunk szobrot emelni érte. :)

ulpius66 2023.06.02. 09:35:22

@fkv.119:

..... ÉS HA SZÍVINFARKTUST KAPOK, MERT A 95. PERCBEN GÓLT LŐ A FRADI?

AKKOR SE KAPOK SZOBROT??????

Dan da Man 2023.06.04. 14:30:43

@ulpius66: Ebben egész biztos voltam a megnyilvánulásaid alapján. Te PONTOSAN ez a színvonal vagy. Egységsugarú orbánszavazó, aki ha utálja is véletlenül, azért hálás neki, mert a stadion-kultúra virágzik. És különben is a nagyapádat elvitték a pufajkások, így a baloldal csakis rosszat akarhat neked.

Kábé a "kutyás" hozzászólásodnál látszott, hogy az empátiát hírből sem ismered, de a nagyobb baj, hogy a törvényeket is csak akkor, ha azok arról szólnak, hogy mennyi kedvezmény jár neked.

Így kifejezetten szégyellem, hogy a felvetett kérdés fundamentumában egyetértünk. Csak nekem árnyaltabb a véleményem, te meg egy 70-es IQ-jú senki vagy, aki egy blogon tombolja ki magát, mert épp nincs fradiújpest.

Remélem, hogy a mentők nem érnek ki hozzád, amikor szükség lesz rá. Nem fogsz hiányozni senkinek.

Dan da Man 2023.06.04. 14:33:19

Kedves blogger!

Csúnyán összehordta a szél itt a szemetet a demokrácia és a szólásszabadság nevében. Neked még sikerült relatíve kulturáltan megfogalmaznod a véleményed (amivel nem értek egyet, csak én nem az egységsugarú állampolgárokat hibáztatom, hanem a médiát, ami ebből a dologból ügyet és "hősi halált" kreált, illetve azt felkapta), de alant láthatod, hogy a lyukból egyből kiszólt a sötétség...

Ezért megérte?

ZsonyaBlog 2023.06.05. 09:30:26

@Dan da Man: Ha a média nem kattan rá ennyire a sztorira, akkor ezek az indulatok nincsenek. Vagyis hát vannak, csak máshol csapódnak le. Ha személyesen lennék érintett, egyetlen hírt sem engednék leközölni, pontosan ezért.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.05. 10:43:23

@ZsonyaBlog:

"Ha személyesen lennék érintett, egyetlen hírt sem engednék leközölni, pontosan ezért."

Gondolom a szólás- és sajtószabadság nagyobb dicsőségére.

ZsonyaBlog 2023.06.05. 10:56:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nézd, ha én hegymászó lennék, nem tenném közhírré, hogy megmászom az Everestet. Ez ilyen egyszerű. Hogy jön ide a szólásszabadság? Sehogy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.05. 12:02:56

@ZsonyaBlog:

Úgy, hogy Suhajda Szilárd közhírré tette, üzeneteket, képeket posztolt stb. Nyilván a sikerről is beszámolt volna.

Ami téged illet, természetesen jogod lenne mindenről hallgatni - viszont nem tilthatnád meg a sajtónak, hogy írjon róla - max. megtagadhatnád, hogy szóba állsz a riporterekkel.

ulpius66 2023.06.05. 12:25:06

@Dan da Man:

Dundi Manusz!

Háborodj fel ezen is!!!

Te kis mimózám!

"A svájci farkas hazájában megkönnyítették a farkasölést"

"Július elsejétől szabadabb kezet kapnak a svájci lakosok a farkasok kilövésében a svájci kormány által pénteken bemutatott vadászati rendelet alapján. Közben kiderült az is: egyre kisebb az esélye, hogy egy svájci farkas megismételhesse elpusztított fajtársa vándorútját, hiszen Bajorország is megkönnyítené a kilövést. Most pedig maga Svájc is."

Ja!!!!!

Nálunk hörgött a ballibsi kórus: börtönbe a kutya lelövőjét!
(egyesek szerint felkötni....)

Svájcban mindez dicséretes tevékenység!

www.vg.hu/extra/2023/06/a-svajci-farkas-hazajaban-megkonnyitettek-a-farkasolest

ulpius66 2023.06.05. 12:26:55

@ZsonyaBlog:

Hát a Suhajda ezt az egész cicót azért csinálta, hogy a hírek középpontjába kerüljön!

Eléggé pszichopata-nárcisztikus-egoista a lelkem.....

Szerintem hegymászás helyett orvosi kezelésre szorult volna....

ulpius66 2023.06.05. 12:31:35

@Dan da Man: "Így kifejezetten szégyellem, hogy a felvetett kérdés fundamentumában egyetértünk. Csak nekem árnyaltabb a véleményem, te meg egy 70-es IQ-jú senki vagy, aki egy blogon tombolja ki magát, mert épp nincs fradiújpest."

Eztet kikérem magamnak!

Én mán tízszer voltam IKÚ teszten, és még eccer sem értem el a 60 pontot!!!!!!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.06.05. 13:05:20

@ulpius66:

Azon lehet vitatkozni, vajon helyes-e, hogy Magyarországon jobban védik a farkast, mint Svájcban, ám attól még törvényt sértett, aki lelőtte. Ezzel ő is tisztában lehetett, nem véletlenül próbálta tönkretenni és eltüntetni a nyomkövetőt.

Aztán meg úgysem lesz következménye, láthatóan a rendőrség sem töri magát, hogy megtalálja. Lehetett olvasni, hogy magas helyen van ismeretsége, szóval nem Anonymus Aladárról van szó, oszt valahogy mégis már csak a rendőrség nem tudja, ki az.

ulpius66 2023.06.05. 13:47:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Szerintem eztet a farkast valaki elütötte, azt hitte egy kutyát ütött el.

Másvalaki megtalálta a tetemet, rájött, hogy ez a keresett farkas, hazavitte, megnyúzta, a bundáját eltette, a nyakörvét meg a Dunába dobta......
(bár mán én is sajnálom, hogy ennyit írtam erről a semmiségről.... lassan Jim Carrynek érzem magam, mentsük meg az utolsó papagájt vagy bármit is.....több ezer farkas kóboról Európában, mért pont ez az egy volt ennyire fontos?)
süti beállítások módosítása